Cyberprzemocy doświadcza coraz więcej dzieci i młodzieży. Boli tak samo, jak przemoc w realu

Czytaj dalej
Fot. pixabay.com
Ewa Abramczyk-Boguszewska

Cyberprzemocy doświadcza coraz więcej dzieci i młodzieży. Boli tak samo, jak przemoc w realu

Ewa Abramczyk-Boguszewska

Przemoc w internecie zostawia niewidzialne ślady - to hasło kampanii, która ma uświadomić rodzicom, jak poważnym problemem jest cyberprzemoc. Dane mówią same za siebie: prawie połowa polskich nastolatków doświadczyła przemocy w sieci, a 39 proc. z nich nikomu o tym nie powiedziało.

Na problem cyberprzemocy wobec dzieci i młodzieży chcą zwrócić organizatorzy kampanii „Przemoc w internecie zostawia niewidzialne rany” - Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce i Państwowy Instytut Badawczy NASK.

Cyberprzemoc - o tym nastolatek nie mówi nikomu

Prawie połowa polskich nastolatków doświadczyła agresji w internecie, a 39% z nich nie powiedziało o tym nikomu - tak wynika z danych zebranych przez Instytut NASK. Organizatorzy chcą oni uświadomić rodzicom, jak poważnym zagrożeniem jest cyberprzemoc.

Prawie połowa polskich nastolatków doświadczyła agresji w internecie, a 39% z nich nie powiedziało o tym nikomu - tak wynika z danych zebranych przez Instytut NASK. 

Dzieci rzadko proszą dorosłych o pomoc. I właśnie m.in. z tego powodu przemoc w internecie staje się niewidzialnym zjawiskiem. Dzieci są tam nie tylko poniżane czy obrażane, ale są również narażone na szkodliwe treści, niedostosowane do ich wieku czy emocjonalnego rozwoju.

Czytaj więcej w pełnej wersji artykułu.

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Ewa Abramczyk-Boguszewska

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.