Modernizacja Nadbałtyckiej Magistrali Kolejowej (całość to około 400 km) nie zakłada wyprowadzenia stacji kolejowej poza centrum Kołobrzegu. A tego chce miasto i radni.
W zamian dostaniemy dwa dodatkowe przystanki, drugi tor, trzeci peron i… większy ruch kolejowy w centrum Kołobrzegu.Na spotkanie w kołobrzeskim Urzędzie Miejskim projektanci przywieźli trzy warianty modernizacji całej stacji kolejowej w Kołobrzegu, które zostały wybrane spośród 10 pierwotnie zaproponowanych. Żaden z nich nie zakłada wyprowadzenia stacji i ruchu kolejowego poza centrum miasta, na południe. Dostaniemy za to m.in. dodatkowy tor i - po modernizacji - ruch pociągów dalekobieżnych z 3 „par” (czyli w tą i z powrotem) może wzrosnąć do 8 lub nawet 10.
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.