Pierwsze w Dąbrowie Górniczej centrum przesiadkowe jest gotowe. Powstało na placu przed nieczynnym dziś niestety dworcem kolejowym w dzielnicy Ząbkowice, który przez dziesięciolecia był jednym z najważniejszych na trasie kolejowej z Katowic do Warszawy. Wkrótce rozpocznie się budowa dwóch kolejnych takich centrów.
Dzięki inwestycji zrealizowanej przez miasto powstały tutaj miejsca postojowe dla samochodów (łącznie 20), chodnik i droga rowerowa wzdłuż ul. Dworcowej, strefa taxi, parking rowerowy oraz przystanek autobusowy. Wkrótce będą dojeżdżać tam autobusy, które teraz zatrzymują się przy ul. Armii Krajowej. Piesi i rowerzyści mogą dotrzeć tam z obu stron dzielnicy rozdzielonej torami, bo od początku roku łączy je bezpieczny tunel podziemny.
To wspólne przedsięwzięcie
Jego realizacja to wspólne przedsięwzięcie miasta i PKP PLK. Tunel został oficjalnie otwarty 19 lutego br. Co ciekawe, mogą z niego także korzystać rowerzyści. Stacja Dąbrowa Górnicza Ząbkowice została dostosowana do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zniknęła stara, niefunkcjonalna kładka nad torami. Zamiast niej powstało bezpieczne przejście podziemne, łączące dwie strony dzielnicy Ząbkowice, od ul. Dworcowej do ul. gen. W. Sikorskiego i M. Dąbrowskiej. Inwestycje w Ząbkowicach są częścią szerszych przedsięwzięć w mieście, związanych z przebudową układu drogowego, m.in. w rejonie dworców w centrum i Gołonogu.
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów
- dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
- codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
- artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
- co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.