Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej na Podkarpaciu może być droższa o kilkaset milionów złotych

Czytaj dalej
Fot. Krzysztof Łokaj
Bartosz Gubernat

Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej na Podkarpaciu może być droższa o kilkaset milionów złotych

Bartosz Gubernat

617 mln zł jest warta najniższa oferta na budowę Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej, która połączy Rzeszów z okolicznymi miejscowościami. To o prawie 300 mln zł więcej, niż koszt inwestycji szacuje PKP PLK S.A.

Potężne przedsięwzięcie obejmuje modernizację istniejących już linii kolejowych, budowę zupełnie nowej, która doprowadzi z Rzeszowa do portu lotniczego w Jasionce, a także wykonanie infrastruktury wzdłuż torów – głównie przystanków i parkingów dla samochodów i rowerów. Nasze województwo będzie realizować go wspólnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i 16 podkarpackimi gminami. Umowy między partnerami zostały podpisane jesienią ubiegłego roku. Następnie PKP PLK S.A. ogłosiły przetarg na budowę kolei. Właśnie otwarto oferty od firm zainteresowanych tą inwestycją.

W dalszej części artykułu m.in.:

Niezależnie od przetargu na samą kolej, swoje inwestycje prowadzą samorządy, które biorą udział w projekcie. To 16 gmin położonych wzdłuż linii kolejowej biegnącej od Przeworska do Dębicy i od Kolbuszowej do Strzyżowa przez Rzeszów.

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Bartosz Gubernat

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.