Grzegorz Kozakiewicz

Biorą się za turystykę?

Tematem wiodącym ostatniej sesji rady powiatu była oświata. Radni poinformowani zostali o inwestycjach poczynionych w szkołach powiatu oraz o trwających Fot. Grzegorz Kozakiewicz Tematem wiodącym ostatniej sesji rady powiatu była oświata. Radni poinformowani zostali o inwestycjach poczynionych w szkołach powiatu oraz o trwających tam projektach
Grzegorz Kozakiewicz

LO im. B. Prusa bierze udział w transgranicznym projekcie w ramach Programu Współpracy Polska - Saksonia. W szkole powstanie Uczniowska Agencja Turystyczna.

– Może i brzmi to kuriozalnie, ale efekty projektu mogą być ciekawe - przyznał Bartłomiej Kubiak, naczelnik powiatowego referatu edukacji i zdrowia.

Projekt z budżetem 70 tys. euro objął teren powiatu zgorzeleckiego, bolesławieckiego i jeleniogórskiego, oraz niemieckie Goerlitz i Bautzen. Jedynym lubuskim powiatem, który bierze udział w przedsięwzięciu, jest powiat żarski i Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Prusa. Projekt funkcjonować będzie przez trzy lata. Jak dotąd w „Prusie” zaangażowanych jest w niego dziesięciu uczniów i dwóch nauczycieli.

- Celem projektu jest przygotowanie uczniów do przyszłej roli menedżera turystyki regionalnej i menedżera kultury - mówił B. Kubiak. Chodzi też m.in. o budowanie wspólnej marki dolnośląsko-saksońskiego regionu przygranicznego, tworzeniem polsko-niemieckiej sieci turystycznej i większą atrakcyjność pogranicza. Uzyskać ją można poprzez świadome wykorzystanie potencjału wspólnego dziedzictwa kulturowego i naturalnego.

Centralnym punktem projektu będzie transgraniczna sieć współpracy składająca się z zarekomendowanych liceów, regionalnych instytucji kultury, uczniów, nauczycieli, rodziców i partnerów projektu oraz instytucji wspierających. W celu wspierania wymiany uczniów i nauczycieli po obu stronach granicy oraz kształcenia uczniów na menedżerów kultury i turystyki regionalnej , utworzone zostaną Uczniowskie Agencje Turystyczne. Młodzi menedżerowie kultury i menedżerowie turystyki regionalnej staną się „ambasadorami regionu” i współtworzyć będą wspólną markę regionu – nowoczesnego i otwartego na innowacje w obszarze gospodarki i edukacji.

- Pierwszym zadaniem licealistów będzie zorganizowanie Festiwalu Młodzieży - zdradził B. Kubiak. - Uczestnicy dostaną do dyspozycji wirtualne pieniądze, za które będą musieli zarezerwować miejca hotelowe, wynająć scenę, zaangażować zespoły. Koszty te, prawdziwą gotówką, pokryte zostaną z budżetu projektu.

Same Agencje Turystyczne wyposażone zostaną w sprzęt niezbędny do opracowania oferty turystyczno - kulturalnej. Wśród nich będzie laptop, drukarka, rzutnik do prezentacji multimedialnych i stoisko wystawiennicze.
Uczestnicy liczyć mogą także na wycieczki edukacyjne do znanych ośrodków życia kulturalnego w Polsce i Niemczech.

- Najważniejszym celem projektu jest współpraca międzynarodowa - kontynuował szef referatu edukacji. - Chodzi o naukę języka naszych najbliższych sąsiadów. Odczarowanie mitu, że najważniejszy jest angielski i przygotowanie uczniów do funkcjonowania na pogranicznym rynku pracy.

Grzegorz Kozakiewicz

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2023 Polska Press Sp. z o.o.