Wiesław Wróbel - Biblioteka Uniwersytecka

Białystok w II RP: Epilog białostockich tramwajów

Budynki zajezdni tramwajowej rozebrano w 1935 r., w czasie budowy i urządzania białostockich plant Fot. Ze zbiorów Biblioteki Uniwersyteckiej Budynki zajezdni tramwajowej rozebrano w 1935 r., w czasie budowy i urządzania białostockich plant
Wiesław Wróbel - Biblioteka Uniwersytecka

Po odzyskaniu niepodległości przez Białystok 19 lutego 1919 r. przystąpiono do działań wokół reaktywacji i modernizacji różnych urządzeń komunalnych, zorganizowanych jeszcze przed I wojną światową i działających zwykle w oparciu o wciąż trwające umowy koncesyjne.

Dotyczyło to przede wszystkim wodociągu, elektrowni i tramwajów. Przysparzało to niemałych problemów władzom miasta, a próby rozwiązania konfliktowych sytuacji ciągnęły się często przez całe międzywojnie. Koncesja na białostockie tramwaje została w 1893 r. ustalona na okres 40 lat, co oznacza, że w 1919 r. umowa pozostawała w mocy jeszcze przez 14 lat, a przedsiębiorstwo tramwajowe wciąż stanowiło własność Anonimowego Towarzystwa Tramwajów Białostockich.

Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Polskiego,
  • codzienne wydanie Dziennika Polskiego,
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia,
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu.
Kup dostęp
Masz już konto? Zaloguj się
Wiesław Wróbel - Biblioteka Uniwersytecka

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.